איזה באסה שלא התחלתי לטפל בעור בגיל 40 | מה השתנה אחרי גיל 45+

משפט אחד מלקוחה בת 80 שנשאר איתי

לפני תקופה הגיעה אליי לקוחה בת 80 לטיפול
תוך כדי שהיא מסתכלת במראה היא אמרה לי משפט שמאז נשאר איתי:

איזה באסה שלא התחלתי לטפל בעור בגיל 40

והאמת?

זה לא נאמר ממקום של חרטה על קמטים
היא לא אמרה שהיא הייתה רוצה להיראות בת 20
היא לא דיברה על הזרקות או על לשנות את עצמה

היא דיברה על משהו אחר לגמרי
היא אמרה שהלוואי שהייתה מתחילה מוקדם יותר להקדיש זמן לעצמה
שהייתה מבינה שטיפול בעור הוא לא מותרות – אלא חלק מתחזוקה

וזה גרם לי לחשוב כמה נשים בגיל 40, 50 וגם 60+ מרגישות את אותו הדבר רק שאצל רובן זה מתחיל ממש בשקט

לא ביום אחד
לא בבוקר אחד מול המראה
אלא לאט
פתאום העור מרגיש פחות מלא
פתאום האזור של העיניים נראה עייף יותר
הקמטוטים מתחילים להישאר גם כשלא מחייכים
העור פחות זוהר
יש תחושה של נפילה עדינה בקווי הפנים

ופתאום מגיע המשפט:
אני לא מרגישה שאני נראית כמו שאני מרגישה בפנים

וזה המקום לעצור ולהבין משהו חשוב

זה לא כי עשית משהו לא נכון

זה פשוט חלק מהשינויים הטבעיים שהעור עובר עם השנים

מה באמת קורה לעור שלנו סביב גיל 45+?

עם השנים הגוף משתנה – וגם העור

סביב גיל 45–50 מתחילים להופיע שינויים משמעותיים יותר במבנה העור:

* קצב התחדשות התאים יורד
* ייצור הקולגן והאלסטין יורד בהדרגה
* העור מאבד לחות בצורה מהירה יותר
* שכבת השומן התומכת בפנים משתנה
* אזור העיניים מתחיל להיראות שקוע או עייף יותר
* המרקם משתנה והעור נראה פחות מתוח באופן טבעי

וזה בדיוק השלב שבו הרבה נשים מתחילות לחשוב:

אולי אני צריכה בוטוקס?
אולי הזרקות?
אולי כבר מאוחר מדי?

אבל האמת היא שלא תמיד זה המקום להתחיל ממנו
לפעמים מה שהעור צריך קודם – הוא פשוט טיפול נכון

ומה המחקר אומר?
וזה לא רק עניין של תחושה
מחקרים בתחום הזדקנות העור מראים שסביב גיל המעבר מתחילים שינויים מואצים יותר באיכות העור – בין היתר בעקבות ירידה ברמות ההורמונים והשפעה על ייצור הקולגן

מחקרים מצאו שבשנים הראשונות לאחר גיל המעבר יכולה להיות ירידה משמעותית יותר בקולגן בעור – ולכן הרבה נשים מרגישות שהשינוי במראה הפנים מגיע פתאום , למרות שזה תהליך שמתרחש לאורך זמן

אבל יש כאן גם חדשות טובות

הגישה היום כבר פחות מדברת על *לעצור את הגיל*

היא מדברת על Healthy Skin Aging הזדקנות בריאה של העור

כלומר:
לא להילחם בעור
לא לרדוף אחרי גיל 20

אלא להבין מה העור צריך עכשיו

אז מה המטרה בעצם?

המטרה היא לא להיראות בנות 20 כשאנחנו בנות 50
המטרה היא להסתכל במראה ולהרגיש טוב עם מה שאנחנו רואות
להרגיש מטופחות
להרגיש שהעור נראה חיוני
להרגיש שאנחנו משקיעות בעצמנו
לא כי חייבים, אלא כי מגיע לנו

ולפעמים זה מתחיל מדברים הרבה יותר פשוטים ממה שחושבים:
אבחון נכון
שגרת טיפול שמתאימה לגיל ולעור של היום
עקביות
הבנה שטיפול בעור הוא תהליך

ובסוף אני חוזרת לאותו משפט של הלקוחה בת ה־80.

איזה באסה שלא התחלתי לטפל בעור בגיל 40
לא כי היא רצתה להיות צעירה יותר
אלא כי היא הבינה שטיפול בעור הוא לא רק עניין של מראה

הוא דרך להגיד לעצמנו:
אני חשובה מספיק כדי לטפל בעצמי

ואולי אם הגעת עד לכאן זאת בדיוק התזכורת שהיית צריכה לקרוא היום 💛

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן